סרטן המעי הגס 05.07.2022

טיפול אימונותרפי בחולי סרטן מעי גס MSS – כנס ESMO GI יולי 2022

בכנס ESMO GI שנערך בברצלונה החודש (יולי 2022) הוצגה עבודה המרמזת על יעילות טיפול אימונותרפי בחולי סרטן מעי גס אשר הגידול שלהם אינו מסוג MSI-high

טיפול אימונותרפי בסרטן מעי גס MSI-high הפך לטיפול הבחירה, וזאת משום יעילותו הגבוהה ורעילותו הנמוכה. באוכלוסית חולי MSI-high טיפול אימונותרפי עשוי להשיג הפוגה מלאה (וככל הנראה אף ריפוי) אפילו בחולים עם מחלה גרורתית ואפילו בכאלה שקיבלו טיפולים כימותרפיים/ ביולוגים קודמים.

אך תכונת MSI-high היא נדירה, וב-95% מחולי סרטן המעי הגס, בפרט זה הגרורתי, הגידול הוא MSS. יעילות האימונותרפיה בקרב חולי סרטן מעי גס MSS מוטלת בספק ועד כה העדויות ליעילות טיפול כזה היו אנקדוטליות.

בכנס ESMO GI האחרון שנערך בברצלונה ביולי 2022 הוצגה עבודה בה טופלו חולי סרטן מעי גס גרורתי MSS, אשר קיבלו 2 קווי טיפול סטנדרטים בעבר, בטיפול שכלל מעכב PD1י(Balstilimab) בשילוב מעכב CTLA4י(Fc-enhanced CTLA4 inhibitor – botensilimab) כקו שלישי. התוצאות הראשוניות אשר הוצגו בקרב 41 חולים הושג שיעור תגובה של 24%, בשלושה חולים התגובה נמשכה שנה ומעלה, והזמן החציוני לתגובה טרם הושג. עוד ציינו החוקרים כי בקרב חולים עם גרורות כבדיות (בזמן הטיפול או בעבר) לא נצפו תגובות בכלל.

מחקר שלב 2 מתוכנן להיפתח לגיוס השנה, ונקווה כי לא נתבדה בדבר יעילות הטיפול לאור תוצאותיו בעתיד.

נושאים קשורים:  סרטן המעי הגס,  אימונותרפיה
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו