מלנומה 03.04.2019

טיפול הקרנתי משולב וסיכון למוות בחולי מלנומה עם גרורות למוח

טיפול הקרנתי משולב קשור בירידה של 40% בסיכון למוות בחולי מלנומה עם גרורות למוח

מלנומה מתקדמת (אילוסטרציה)

גרורות מלנומה במוח (MBM) הן גורם פרוגנוסטי שלילי. טיפולי הקרנות בגרורות מסוג זה קשורים בשיעור שליטה מקומי גבוה. פיתוח טיפולים ממוקדים ואימונותרפיה שיפרו את שיעור ההישרדות הכולל ואת שיעור התגובה התוך גולגולתי, אך כ-50% מהחולים לא מגיבים לטיפולים החדשים.

קבוצת אונקולוגים מעשרות מרכזים שונים בצרפת ביצעו מחקר מקיף שמטרתו להעריך את ההשפעה של הקרנות משולבות (cRT) על הישרדות כוללת במעקב פרוספקטיבי רב-משתתפים אחרי קבוצת חולים עם MBM המטופלים עם טיפול חיסוני או טיפול ממוקד. תוצאות המחקר פורסמו בכתב העת המדעי European Journal of Cancer.

נתונים קליניים מ-262 מטופלים עם MBM נאספו באמצעות MelBase - מאגר צרפתי רב מרכזי שכולל מעקב פרוספקטיבי אחרי חולים עם מלנומה בלתי ניתנת לריסקציה בשלב III או IV. במחקר הוגדרו שתי קבוצות: חולים שקיבלו cRT (קבוצת cRT) או לא קיבלו cRT (קבוצת no-cRT). מדד התוצאה העיקרי היה הישרדות כוללת .

מבין 262 החולים, 93 (35%) קיבלו cRT (קבוצת cRT). 69% ו-60% מקבוצת ה-cRT וה-no-cRT, בהתאמה, קיבלו אימונותרפיה. 31% ו-40% מקבוצת ה-cRT וה-no-cRT, בהתאמה, עברו טיפול ממוקד.

עם חציון מעקב של 6.9 חודשים, חציון ההישרדות הכוללת היה 16.8 חודשים ו-6.9 חודשים בקבוצות ה-cRT וה-no-cRT, בהתאמה. לאחר תיקנון, cRT היה קשור להישרדות כוללת ארוכה יותר (יחס סיכון = 0.6, רווח סמך 95%: 0.4-0.8, p = 0.007).

האונקולוגים הצרפתים מסכמים כי מחקר זה מראה כי cRT עשוי להיות קשור לירידה משמעותית של 40% בסיכון למוות בחולים עם MBM המטופלים בטיפול סיסטמי.

מקור:

Pauline, Tétu, Allayous Clara, Oriano Bastien, Dalle Stéphane, Mortier Laurent, Leccia Marie-Thérèse, Guillot Bernard et al. "Impact of radiotherapy administered simultaneously with systemic treatment in patients with melanoma brain metastases within MelBase, a French multicentric prospective cohort." European Journal of Cancer112 (2019): 38-46.

נושאים קשורים:  מחקרים,  מלנומה,  קרינה,  הקרנות,  סרטן העור,  CRT,  גרורות במוח
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו