מלנומה 24.12.2018

האם מעכבי משאבות פרוטונים משפיעים על היעילות של ניבולומאב ואיפילימומאב?

PPI יכולים להשפיע לרעה על ההטבה ממעכבי PD-1 הניתנת הן כמונותרפיה והן כשילוב של ניבולומאב ואיפילימומאב

מחקר שבוצע על ידי Homicsko et al והוצג בכנס אימונו-אונקולוגי בז'נבה השנה מצא כי מטופלים עם מלנומה המקבלים טיפול עם ניבולומאב ואיפילימומאב, המקבלים בנוסף מעכבי משאבות פרוטונים (PPI) עבור תחלואה נלווית, חווים הטבה קלינית של 50% בלבד ממטופלים ללא PPI. אנליזה של מחקר ה-CheckMate 069 לא הדגימה השפעה שלילית דומה של PPI על הטיפול עם מונותרפיית איפילימומאב.

Homicsko et al ביצעו מחקר רטרוספקטיבי על בסיס נתונים מ-140 משתתפים במחקר הפאזה II, CheckMate 069. במחקר, מטופלים עם מלנומה גרורתית שאינה נתיחה ושלא טופלה קיבלו אימונותרפיה המכילה ניבולומאב ואיפילימומאב או איפילימומאב בלבד.

למרות שאימונותרפיה הדגימה פעילות כנגד מספר רב של גידולים במסגרת מחקר ה-CheckMate ומחקרים קליניים אחרים, ישנו מיעוט מידע המסביר את ההשפעה של תרופות נוספות על היעילות של אימונותרפיה. החוקרים השוו שיעורי תגובה, שרידות ללא התקדמות מחלה ושרידות כללית במטופלים שקיבלו טיפול נוסף אחד או יותר (על פני 11 קבוצות תרופות שונות) בנוסף לאימונותרפיה.

בנוסף, החוקרים השוו מאפיינים כדוגמת שלב מחלה, רמות LDH, סטטוס BRAF, מין, גיל ו-BMI. ב-135 מטופלים עם דגימות סרום לפני הטיפול, בוצעה אנליזת חלבונים עבור 440 דגימות. מעכבי משאבות פרוטונים נחשבים לטיפול היעיל ביותר עבור עיכוב הפרשת חומצה בקיבה ומשמשים לעיתים לטיפול באסתמה.

החוקרים ביצע אנליזה חד משתנית שהדגימה כי טיפול עם PPI שהתגלה בבדיקות דם בתחילת המחקר הפחית את שיעור התגובה האובייקטיבית בכמעט חצי ואת האורך של שרידות ללא התקדמות מחלה ושרידות כללית במטופלים שקיבלו ניבולומאב ואיפילימומאב אך לא איפילימומאב בלבד. השפעת הטיפול הייתה עקבית על פני מספר השוואות ובאנליזה רב-משתנית.

בדיקה של דגימות הסרום לפני הטיפול הדגימה שינויים ברמות NCAM1/CD56 ו-CSF3R המבוטאים על גבי נויטרופילים במטופלים שקיבלו PPI. באופן התואם את אנליזת החלבון בסרום, מטופלים שקיבלו PPI היו בעלי רמות נויטרופילים גבוהות באופן מובהק סטטיסטית בתחילת המחקר. ההשפעה של PPI אומתה בעוקבה עצמאית של 93 מטופלים עם מלנומה אשר קיבלו ניבולומאב או פמברוליזומאב כמונותרפיית קו ראשון.

החוקרים מסכמים כי אנליזת המחקר מדגימה כי PPI יכולים להשפיע לרעה על ההטבה ממעכבי PD-1 הניתנת הן כמונותרפיה והן כשילוב של ניבולומאב ואיפילימומאב. PPI יכולים לתרום להיווצרות של סטטוס דלקתי חיסוני ייחודי לפני תחילת האימונותרפיה אשר מפריע ליעילות הטיפול. התוצאות מצביעות על כך שבמידה ואפשר, יש להימנע מ-PPI במטופלים המקבלים טיפולים מבוססי PD-1.

מקור: 

http://www.ascopost.com/News/59584?email=ebfbfc279450a2c0aebd953211767f3352c913e38cae547a563603687401f884&utm_medium=Email&utm_campaign=TAP%20EN

נושאים קשורים:  מחקרים,  מלנומה,  מעכבי משאבות פרוטונים,  יעילות,  ניבולומאב,  איפילימומאב
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו