מחקרים 29.12.2016

קיטרודה משמרת את איכות החיים ויכולת התפקוד בהשוואה לכימותרפיה במטופלים עם מלנומה עמידה ליירבוי

שימוש בקיטרודה, במינון נמוך או גבוה, מביא לאיכות חיים טובה יותר, מצב בריאותי טוב יותר, תסמינים קלים יותר ותפקודיות רבה יותר בהשוואה לטיפול כימותרפי במלנומה שהתקדמה לאחר טיפול עם יירבוי

במחקר KEYNOTE-002 נמצא כי קיטרודה (Pembrolizumab - Keytruda), נוגדן לקולטן PD-1, האריכה באופן מובהק את ההישרדות ללא התקדמות ונקשרה לפרופיל בטיחות טוב יותר לעומת כימותרפיה בקרב מטופלים עם מלנומה מתקדמת, שהתקדמה לאחר טיפול עם יירבוי (Ipilimumab - IPI - Yervoy), נוגדן ל- CTLA-4. מובא להלן דיווח על תוצאי איכות החיים הקשורים לבריאות ממחקר KEYNOTE-002.

מטופלים עם מלנומה עמידה ליירבוי הוקצו אקראית, ביחס 1:1:1, לקבלת קיטרודה במינון 2 או 10 מ"ג/ק"ג אחת לשלושה שבועות (Q3W) או לכימותרפיה לבחירת החוקרים. איכות החיים הקשורה לבריאות הוערכה על ידי שאלון איכות חיים של הארגון האירופאי לחקר וטיפול בסרטן המכיל 30 פריטים. בוצע ניתוח נתונים אורכי על מנת להעריך את ההבדלים בין זרועות הטיפול בציוני איכות חיים הקשורים לבריאות.

540 מטופלים גויסו למחקר ו-520 מתוכם נכללו בניתוח הנתונים. מצב הבריאות הכללית בקו הבסיס היתה דומה בקרב מטופלים משלוש זרועות הטיפול. שיעורי ההיענות בשבוע 12 היו 76.6% (n=108) 82.3% ,(n=121) ו- 86.4% (n=133) בקבוצות הביקורת, 2 מ"ג/ק"ג קיטרודה Q3W ו-10 מ"ג/ק"ג קיטרודה Q3W, בהתאמה.

החל מקו הבסיס ועד שבוע 12, ציוני הבריאות הכללית ואיכות החיים הקשורה לבריאות נותרו גבוהים בקרב מטופלים שהוקצו לקיטרודה, בהשוואה למטופלים שהוקצו לכימותרפיה (ירידה של 2.6- נקודות בקרב מטופלים שהוקצו לכל זרוע טיפול בקיטרודה בהשוואה ל- 9.1- בקרב מטופלים שהוקצו לכימותרפיה). הידרדרות במצב הבריאות הכללית בשבוע 12 חלה במספר נמוך יותר של מטופלים שהוקצו לקיטרודה בהשוואה לכימותרפיה (31.8% עבור 2 מ"ג/ק"ג קיטרודה, 26.6% עבור 10 מ"ג/ק"ג קיטרודה ו- 38.3% עבור כימותרפיה), עם מגמות דומות בתפקוד הפרטני ובמדדי התסמינים.

איכות החיים הקשורה לבריאות נשתמרה טוב יותר עם קיטרודה בהשוואה לכימותרפיה. ממצאי מחקר KEYNOTE-002 תומכים בשימוש בקיטרודה במטופלים עם מלנומה עמידה ליירבוי.

מקור:

Schadendorf D, Dummer R, Hauschild A, Robert C, Hamid O, Daud A, van den Eertwegh A, Cranmer L, O'Day S, Puzanov I, Schachter J, Blank C, Salama A, Loquai C, Mehnert JM, Hille D, Ebbinghaus S, Kang SP, Zhou W, Ribas A.
Health-related quality of life in the randomised KEYNOTE-002 study of pembrolizumab versus chemotherapy in patients with ipilimumab-refractory melanoma
European Journal of Cancer, November 2016Volume 67, Pages 46–54

ערכה: ד"ר נילי טלבי

נושאים קשורים:  מחקרים,  איפילימומאב,  יירבוי,  פמברוליזומאב,  קיטרודה,  מלנומה מתקדמת,  KEYNOTE-002,  איכות חיים,  בריאות כללית,  כימותרפיה ואיכות חיים,  איכות חיים הקשורה לבריאות
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו